Forum - Golf 1 (74-84) - Måla om bilen

Burken
Kör: Golf 1 GLS Ort: Östersund Medlem: 13 februari 2010
Sön 04 jul 2010 20:47 Svara med citat
Tjabba!
Ja har en röd extremt ful i lacken, har rubbat den och de hjälpte sådär vart lite halv bra men inte så man e nöjd.
Jag trivs sjukt bra med denna bil även fast den e gammal och inte går speciellt fort.

Jag funderar på att måla om den, kanske matt svart eller något sådant, är det någon som gjort detta och vet vad man hamnar på för summa om man gör allt själv.. jag lär ju rolla bilen eller nått

Peace
maestro
Kör: Ingen VW Ort: Timrå Medlem: 15 juli 2010
Lör 17 jul 2010 2:34 Svara med citat
Har kikat lite på bilen din (i galleriet) och tycker att det är rätt synd att du ska rolla en så fin och rostfri bil.

Men räkna med en massa slippapper och Spackel i och med den mattsvarta färgen Wink Sen har du ju färgen, och alla tlilsatser, härdare förtunning osv.
Men i och med att du tänkte måla mattsvart behöver du ej införskaffa den dyrbara klarlacken.

Men återigen, försök putsa up åket istället. Finns bra putsmedel där ute!
Geronimo
Kör: VW Scirocco GTi -83 Ort: Västerås Medlem: 07 november 2006
Lör 17 jul 2010 7:16 Svara med citat
Du klarar dig under tusingen. Är du noggran och följer de "guider" som finns för att rolla bilar på nätet så kan du få det att se nästan lika bra ut som att spruta bilen.

Men att spruta bilen själv kostar inte så himla mycket mer heller om man kan låna grejer och har någonstans att vara.
Golf_Fanatic
Kör: VW Jetta Mk1-81 / Mk2 GT 87 Ort: Södertälje Medlem: 05 april 2006
Tor 29 jul 2010 2:01 Svara med citat
Nej förhelvetet inte Mattsvart.! Måla den hellre armégrön (matt) eller primerröd (brun) med gråa inslag. Men ska du måla själv dra på färgen med Mohair- roller och eftersläta med en fin & lite dyrare pensel. Jag har en polare som målade sin jänkare med mekanolack( enkomp) med gott resultat (pensel) Matt-vit vore coolt Smile

Jetta Ls-81
Jetta GT-87