Det betvivlar jag hjälpfjädern är så klen och så långt som jag testat min så betvivlar jag att hjälpfjädern blir det minsta ivägen när man skruvar skruven i botten
har haft hela däcket och en bit in på fälgen med 17" med mina raceland
enda det resulterar i utan hjälpfjädern är att fjädern trillar snett om det guppar till förmycket med lite oflyt
man ser dessutom enkelt om hjälpfjädern är ivägen eller ej
skruva ner skruven max sen hissar du på bärarmen och kollar vad som tar stopp först när bilen höjer sig fjädern eller stoppet när stötdämparen tar i fjäderbenskålen eller genomslagsgummit om det finns sånt
jag tror att dämparen bottnar ganska omgånde
så illa som min blev när jag hade den 6cm lägre än vad den är nu sån var jag inte långt ifrån att botta dämparen räckte med att bryta in bilen i en rondell så bottade dämparen och bilen började hoppa runt i rondellen
varför köra sakta när man kan köra fort?....
palovaara Kör: Golf 2 låg Ort: Sandviken Medlem: 17 februari 2007
jag resonerar så här..kan jag inte köra ifrån dom på rak väg så ska jag fan göra det när det börjar svänga
och ingen har hittils våga åka med samma attackfart genom rondellerna som mig
så när farten är uppe så måste man se till att kunna åka så fort man bara kan överallt
men som sagt bottenskruva ställskruvarna sen testar du att hissa på axeln så allt tryck hamnar där så den lättar från pallbocken ellere vem elller vad du nu kastat under
då ser du om det skulle göra någon skilland eller ej
men ärligt så tror jag ej det
palovaara Kör: Golf 2 låg Ort: Sandviken Medlem: 17 februari 2007
Tis 20 jul 2010 0:23
Jo visst är de kul att åka ifrån alla i svängar men de har jag mina skyline till
golfen ska vara låg och bred. håller på breddar fälgar på jobbet så snart är dom klar. men ska testa som du säger.
Inte nödvändigtvis.
Min etta ligger på genomslagsgummina när bilen är skruvad i botten. Så att plocka hjälpfjädrar där gör ingen skillnad.
Bara skramlande fjädrar.
Plockar man ur hjälpfjädern så blir bilen lägre.
den trycks inte ihop helt när bilen står på marken.
om inte hjälpfjädern trycks ihop så har du redan skruvat ner skiten så långt att dämparen ligger i botten på fjäderbenet och derför trycks den inte ihop
jag trycker ihop hjälpfjädern förhand på mina racelands coils
Steveo Kör: Golf 2 Ort: Falkenberg Medlem: 27 juli 2009
Tor 29 jul 2010 21:51
Vill man få bilen låg så ska man ta bort både hjälpfjäder och bara ha kvar ca 5mm på genomslagsgummit. Varför man ska ha kvar lite genomslagsgummi är för att det inte ska va metall mot metall när dämparen slår igenom för det låter så illa då.
Väldigt olika mellan coils och coils.
Jag behöver inte plocka hjälpfjäder för att bottna mina. andra behöver plocka hjälpfjäder och sänka massor för att kunna bottna.