Forum - Golf 3 (92-99) - Luftfilter VR6.

Prodas
Golf 3 2.8 VR6 -92 Ort: Varberg
Tor 01 apr 2021 21:21 Svara med citat
Har nu fått tummen ur ****** och köpt ett nytt luftfilter, dock undrar jag om det blir någon liten skillnad i effekt ökning dvs? Säkert hört frågan innan men jag passar på i alla fall. Think

Varför åka gött när man kan åka bött!
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 05 apr 2021 1:43 Svara med citat
Prodas skrev:
Har nu fått tummen ur ****** och köpt ett nytt luftfilter, dock undrar jag om det blir någon liten skillnad i effekt ökning dvs? Säkert hört frågan innan men jag passar på i alla fall. Think


ja, du återfår den möjliga hästkraft, eller halva eller två som ett normalt nersmutsat luftfilter drar ner effekten precis före byte.

Om du dessutom slår på stort och byter bränslefilter så rätt mängd bränsle kan komma fram till motorn, fräsch fin motorolja och nya tändstift så bör du ha original effekt Dancing
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 05 apr 2021 1:55 Svara med citat
r o l l e skrev:
ja, du återfår den möjliga hästkraft, eller halva eller två som ett normalt nersmutsat luftfilter drar ner effekten precis före byte.

Om du dessutom slår på stort och byter bränslefilter så rätt mängd bränsle kan komma fram till motorn, fräsch fin motorolja och nya tändstift så bör du ha original effekt Dancing

Effekten blir nog aldrig vad den varit, men bränsleförbrukningen lär garanterat sjunka Thumbs up
niclast
Golf 4 GTI Ort: Sigtuna
Mån 05 apr 2021 22:49 Svara med citat
Kommer ihåg ett 5th gear avsnitt som tog upp ämnet.....kan man återfå några av originalhästarna med en service.

Att testet dessutom utförs på en Corrado VR6 gör ju heller inte ont.

r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 08 apr 2021 12:46 Svara med citat
candyweiss skrev:
Effekten blir nog aldrig vad den varit, men bränsleförbrukningen lär garanterat sjunka Thumbs up


Om du kollar videon på corradon, vad får jag för betyg på gissningarna Smile

Nej, jag hade inte sett den videon när jag gissade